https://www.truckinginfo.com/333393/six-simple-steps-to-fuel-savings-for-truck-fleets
های رانندگی با کارآیی انرژی توسط رانندگانی که مایل به کاهش مصرف سوخت خود هستند ، استفاده می شود و در نتیجه بهره وری سوخت را به حداکثر می رسانند. استفاده از این تکنیک ها "hypermiling" نامیده می شود. [1]
تکنیک های ساده کارآیی سوخت می تواند منجر به کاهش مصرف سوخت شود بدون استفاده از تکنیک های رادیکال صرفه جویی در مصرف سوخت که غیرقانونی و خطرناک باشد ، مانند استفاده از اتومبیل های بزرگتر. [2]
فهرست
1
تکنیک
1.1
نگهداری
1.2
جرم و بهبود آیرودینامیک
1.3
حفظ سرعت کارآمد
1.4
انتخاب دنده (گیربکس دستی)
1.5
شتاب و کاهش (ترمز
پیش بینی ترافیک
1.8
به حداقل رساندن ضررهای جانبی
1.9
نوع سوخت
1.10
نبض و سر خوردن
1.11
علل صرفه جویی در انرژی نبض و سر خوردن
1.12
1.13
تلفات انرژی
1.14
ایمنی
2
همچنین ببینید
3
منابع
4
یافتن منابع: "رانندگی با صرفه اقتصادی" - اخبار · رومه ها · کتاب ها · محقق · JSTOR (آگوست 2012) (یاد بگیرید که چگونه و چه زمانی این پیام الگوی را حذف کنید)
تعمیر و نگهداری [ویرایش]
لاستیک های فرو رفته سریعتر از بین می روند و به دلیل تغییر شکل تایر انرژی بیشتری در برابر مقاومت نورد از دست می دهند. از دست دادن فشار در هر اتومبیل تقریباً 1.0٪ برای هر 2 فشار روان (0.1 بار ؛ 10 کیلو پاسکال) افت فشار هر چهار لاستیک است. [3] تراز نامناسب چرخ و گرانروی سینماتیک روغن موتور بالا نیز باعث کاهش راندمان سوخت می شوند. [4] [5]
جرم و بهبود آیرودینامیک [ویرایش]
رانندگان می توانند با به حداقل رساندن جرم حمل شده ، یعنی تعداد افراد یا میزان محموله ، ابزار و تجهیزات حمل شده در وسیله نقلیه ، راندمان سوخت را افزایش دهند. از بین بردن لوازم جانبی غیر ضروری رایج مانند قفسه های سقفی ، محافظ قلم مو ، پنل های بادی (یا "اسپویلرها" ، در هنگام طراحی برای کم کردن فشار و عدم تفکیک جریان بهتر) ، تخته های در حال اجرا ، و میله های فشار ، و همچنین استفاده از لاستیک باریک و پایین تر باعث بهبود سوخت خواهد شد راندمان با کاهش وزن ، کشیدن آیرودینامیکی و مقاومت در برابر نورد. [6] برخی از اتومبیل ها نیز برای مقاصد صرفه جویی در وزن / هزینه / فضای استفاده از تایر یدکی نیمه بزرگ دارند. در یک وسیله نقلیه معمولی ، هر 100 پوند اضافی مصرف سوخت را 2٪ افزایش می دهد. [3] از بین بردن قفسه های سقفی (و لوازم جانبی) می تواند مصرف سوخت را تا 20٪ کاهش دهد. [3]
حفظ سرعت کارآمد [ویرایش]
یک کامیون به 55 مایل در ساعت محدود می شود
حفظ سرعت کارآمد یک عامل مهم در کارآیی سوخت است. [5] در هنگام سفر با سرعت پایدار ، با حداقل نیروی دریچه گاز و انتقال در بالاترین دنده ، می توان از راندمان بهینه انتظار داشت (به بخش زیر نگاه کنید به انتخاب چرخ دنده). سرعت مطلوب با نوع وسیله نقلیه متفاوت است ، اگرچه معمولاً بین 35 مایل در ساعت (56 کیلومتر در ساعت) و 50 مایل در ساعت (80 کیلومتر در ساعت) متغیر است. [7] [8] [9] به عنوان مثال ، یک شورولت ایمپالا در سال 2004 دارای حداکثر سرعت 42 مایل در ساعت (70 کیلومتر در ساعت) بود و در 15٪ آن از 29 تا 57 مایل در ساعت (45 تا 95 کیلومتر در ساعت) بود. [8] در سرعت های بالاتر ، مقاومت در برابر باد نقش مهمی در کاهش بهره وری انرژی دارد.
هیبریدها معمولاً بهترین راندمان سوخت خود را زیر این سرعت آستانه وابسته به مدل می گیرند. اتومبیل به طور خودکار بین حالت تغذیه باتری یا توان موتور با شارژ باتری جابجا خواهد شد. اتومبیل های برقی مانند Tesla Model S ممکن است تا سرعت 728.7 کیلومتر (452.8 مایل) با سرعت 39 کیلومتر در ساعت (24 مایل در ساعت) طی شود. [10] [11]
ظرفیت جاده بر سرعت و در نتیجه بهره وری سوخت نیز تأثیر می گذارد. مطالعات نشان داده اند سرعت بیش از 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) بیشترین توان را در هنگام احتراق جاده ها فراهم می کند. [12] رانندگان فردی می توانند با دوری از جاده ها و مواقعی که ترافیک به زیر 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) می رسد ، راندمان سوخت خود و سایر افراد را بهبود بخشند. جوامع می توانند با اتخاذ محدودیت سرعت [13] یا ت هایی را برای جلوگیری یا دلسرد کردن رانندگان از ورود به ترافیکی که به جایی می رسد که سرعت در زیر سرعت 45 مایل در ساعت (72 کیلومتر در ساعت) کاهش می یابد ، راندمان سوخت را بهبود بخشند. قیمت گذاری تراکم بر اساس این اصل استوار است. این امر باعث می شود تا در مواقع استفاده بیشتر ، قیمت دسترسی به جاده افزایش یابد و از ورود اتومبیل ها به ترافیک جلوگیری شود و سرعت آنها از زیر سطح کارآمد پایین بیاید.
تحقیقات نشان داده اند که محدودیت های سرعت مجاز را می توان تغییر داد تا بسته به انطباق با محدودیت سرعت پایین تر ، بازده انرژی در هر نقطه از 2٪ تا 18٪ بهبود یابد. [14]
انتخاب دنده (انتقال دستی) [
راندمان موتور با سرعت و گشتاور متفاوت است. برای رانندگی با سرعت پایدار ، نمی توانید هیچ نقطه عملیاتی برای موتور را انتخاب کنید ، بلکه برای حفظ سرعت انتخاب شده ، مقدار خاصی از نیرو لازم است. انتقال دستی به راننده اجازه می دهد تا بین چندین نقطه در امتداد پاور برق را انتخاب کند. برای یک دیزل توربو خیلی کم ، موتور این موتور را به منطقه ای با قدرت زیاد و دور گشتاور کم می کند که در آن راندمان به سرعت کاهش می یابد و بنابراین بهترین کارایی در نزدیکی دنده بالاتر حاصل می شود. [15] در موتور بنزینی ، بازده به طور معمول کاهش می یابد
درباره این سایت